Home / اخبار / صرفه جویی ۴ میلیارد تومانی رشته دراگون بوت بعد از جدایی از فدراسیون قایقرانی

صرفه جویی ۴ میلیارد تومانی رشته دراگون بوت بعد از جدایی از فدراسیون قایقرانی

رئیس انجمن دراگون بوت ایران،گفت: رشته ورزشی دراگون بوت از زمان جداسازی از فدراسیون قایقرانی و واگذاری به فدراسیون انجمن های ورزشی، تاکنون صرفه جویی ۴میلیارد تومانی به همراه داشته است.

محمد کنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و در تشریح عملکرد چهار ساله این انجمن،اظهار داشت: رشته ورزشی دراگون بوت از زمان جداسازی از فدراسیون قایقرانی تاکنون، از پیشرفت های چشمگیری برخوردار بوده و ظرف چهارسال گذشته، ظرفیت های این رشته بیشتر از گذشته خود را نشان داده است.

وی با اشاره به حضور در رقابت های معتبر بین المللی در کشورهای چین، مالزی، ایتالیا و مجارستان افزود: انجمن دراگون بوت به بودجه دولتی متکی نیست و به دلیل کافی نبودن منابع مالی دولتی، با جذب حامیان مالی فعالیت های خود را انجام می دهد.

کنی گفت: سال گذشته کلاسهای مربیگری با حضور چهار مدرس مدعو از فدراسیون جهانی برگزار شد و در عرصه بین المللی ۲۰ داور رسمی پرورش یافته که در میادین معتبر و مسابقات جهانی حضور می یابند.

رئیس انجمن دراگون بوت خاطر نشان کرد: هدف این انجمن، مدال آوری و کمک به ورزش کشور برای کسب مدالهای بیشتر است که به طور حتم برای رسیدن به این هدف باید بیش از پیش مورد عنایت مقامات ورزشی کشور قرار گیرد.

وی افزود: انجمن به خاطر ظرفیت ها و ویژگی های خاص خودش می تواند پاسخگوی نیاز علاقه مندان به این رشته ورزشی باشد و در حد بضاعت خود از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد که به عنوان نمونه می توان به تمرکز زدایی این رشته از پایتخت و حضور استان ها در مسابقات برون مرزی اشاره کرد که اعزام تیم آذربایجان غربی به اولین دوره مسابقات باشگاه های آسیا به فوشان چین در آبان ماه امسال نمونه ای از این فعالیت ها به شمار می رود.

رئیس انجمن دراگون بوت کشور همچنین گفت: چالش ها، تهدیدها و موازی کاری برخی نهادهای ورزشی باعث شده مشکلاتی بر سر راه این رشته ورزشی قرار گیرد که موجب تفرقه و دلسردی ورزشکاران شده است و بر همین اساس از مسوولان مربوطه می خواهم هرچه زودتر راه حل مناسبی برای این معضل بیابند.

کنی بیان داشت: این در حالی است که با توجه به موازی کاری های صورت گرفته و در نظر گرفتن وضع موجود، نمی توان به بهره برداری مطلوب آنگونه که شایسته است؛ دست یافت چرا که این امر می تواند بین سیاست گذاران، تصمیم گیرندگان و مجریان فاصله ایجاد کند.

وی ادامه داد: همین امر باعث می شود هر کدام از این مجموعه ها وظیفه خود را به خوبی انجام ندهند و بالطبع وضعیت ناخوشایندی را به وجود خواهد آورد و در نهایت دستاوردی جز کاهش بهره وری، انگیزه، اثربخشی، عدم رشد و شکوفایی و فرصت بروز استعدادها در پی نخواهد داشت.

رئیس انجمن دراگون بوت ادامه داد: این در حالی است که ایجاد اتحاد و همدلی در تمام اعضای این رشته ورزشی و مسوولان می تواند از افول این رشته در سطح کشور و عرصه بین المللی جلوگیری کرده و با برگزاری هرچه سریع تر و برنامه ریزی های دقیق تر فرایند رشد و توسعه این رشته ورزشی بیش از پیش فراهم گردد.

وی به ارائه برنامه حضور مقتدرانه دراگون بوت ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی به کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: با ادامه روند فعلی و موازی کاری های صورت گرفته، در هدف گذاری مذکور اختلال ایجاد خواهد شد.

کنی با بیان اینکه برغم کمبود قایق و سایر امکانات و تجهیزات، همه ساله ۲ رویداد مهم دراگون بوت در کشور برگزار می شود افزود: هزینه این رشته بسیار بالاست و تاکنون توانسته ایم تیم های استانی را به جذب حامی مالی ترغیب کنیم و این بار مالی را از دوش هیات ها برداریم به طوریکه امسال تیم ها با نام حامی مالی خود، در مسابقات قهرمانی کشور حاضر شدند.

Check Also

unnamed

دوره مربيگري درجه ۳ دراگون بوت در مهاباد برگزار شد

مسئول انجمن دراگون بوت شهرستان مهاباد از برگزاري دوره مربيگري درجه ۳ دراگون بوت در ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>