۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
برای اولین بار در ایران صورت گرفت؛
انتشار کتاب قوانین ورزش راگبی در کرمان
1393/12/12
برای اولین بار در ایران صورت گرفت؛
انتشار کتاب قوانین ورزش راگبی در کرمان
برای نخستین بار در ایران کتاب قوانین ورزش راگبی توسط یک مربی کرمانی ترجمه شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، با همکاری انجمن راگبی و با تلاش میرمجتبی فضل‌جو از مربیان راگبی کشور، کتاب کامل قوانین و مقررات راگبی یونیون با نسخه سال 2015 برای نخستین بار به فارسی ترجمه شد.
این کتاب با مقدمه‌ای از انجمن راگبی کشور به‌ ‌زودی توسط این انجمن در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
مترجم کتاب قوانین راگبی یونیون در این خصوص گفت: این کتاب در 204 صفحه ترجمه کامل شده و کاملا مطابق با نسخه اصلی و نیز از نظر گرافیکی و طراحی کاملا شبیه به آن است.
میرمجتبی فضل‌جو عنوان کرد: این ترجمه کتاب می‌تواند در کنار ترجمه‌های دیگر در سایت اصلی و بین‌المللی راگبی قرار گیرد و در صورت انجام این کار از این نظر نام کشور عزیز ما در کنار کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ژاپن در این سایت بین‌المللی قرار می‌گیرد که از نظر ورزشی و کار فنی کار ارزنده‌ای است.
وی بیان داشت: از نگاه دیگر، داشتن منابع علمی و قانونی و یک نظام ‌نامه مدون برای یک ورزش با زبان بومی و اصیل ارزش و امتیاز به‌حساب می‌آید و سبب می‌شود تا دست‌اندرکاران ورزشی و مسئولان زحمت‌کش ورزش کشور به این باور برسند که رشته‌های ورزشی جدید قابلیت انعطاف و تطبیق با باورها و ارزش‌های ورزش کشور را دارا هستند.
فضل‌جو تصریح کرد: این تطابق زمانی می‌تواند شکل بگیرد که نه فقط مسیر مشارکت جوانان و انجام آن رشته میسر شود بلکه نیاز است که مسیر علمی نیز گشوده شود تا راحت‌تر بتوان به‌نتیجه لازم رسید.
این مربی راگبی ادامه داد: با در نظر داشتن محدودیت‌ها، داشتن منابعی برای تطبیق و نیز الگوبرداری درست و کامل برای مربیان یک رشته ورزشی مسلما نویدبخش آینده مثبت است.
وی با ابراز امیدواری از آینده ورزش راگبی در کشور و قدردانی از عملکرد انجمن راگبی ایران تاکید کرد: موفقیت یک رشته ورزشی در تمام عرصه‌ها یعنی موفقیت بقیه رشته‌ها چرا که ورزش و رشته‌های ورزشی مانند یک زنجیر به‌هم متصل هستند.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی:


شماره موبایل:


ایمیل:


آب و هوا
اوقات شرعی