۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
پریچهره در همایش حقوق بین الملل ورزشی:
ورزش با مولفه های حقوق، صنعت و تجارت توسعه خواهد یافت
1402/12/20
پریچهره در همایش حقوق بین الملل ورزشی:
ورزش با مولفه های حقوق، صنعت و تجارت توسعه خواهد یافت
مهدی میرزاییان- "نصراله پریچهره" سرپرست فدراسیون انجمنهای ورزشی طی سخنانی در نخستین همایش حقوق بین الملل ورزشی و معرفی فرصت های بین المللی و تجاری ورزشی در منطقه گفت: اهمیت به 4 مولفه ورزش، حقوق، صنعت و تجارت می تواند مسیر توسعه و گسترش ورزش در کشور را بیش از پیش فراهم کند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، وی با بیان این مطلب اظهار داشت:با نگرش جدیدی که در دستگاه ورزش ایجاد شده و با حضور جناب کیومرث هاشمی اهمیت به ورزش در چارچوب قوانین و نگاه ویژه به مولفه های یاد شده نقش پر رنگی پیدا کرده و با این دیدگاه، ورزش در کنار حقوق، صنعت و تجارت می تواند جایگاه خود را تقویت کند.
پریچهره با تاکید بر لزوم شناخت عمیق از حقوق ورزشی در دستگاه ورزش کشور اذعان داشت:لازم است که فدراسیونها و ادارات کل حتما از مباحث حقوق ورزشی در پیشبرد اهداف خود اطلاع لازم و کافی داشته باشند و کمیته حقوقی در چارت سازمانی خود ایجاد کنند.
سرپرست فدراسیون انجمنهای ورزشی نبود اطلاع جامع از حقوق ورزشی در ورزش را آسیب پذیر خواند و تاکید کرد: متاسفانه در بحث انعقاد قراردادها بدلیل کمبود دانش حقوقی عمدتا در ورزش کشور آسیب های جدی مشاهده می شود بخصوص در حوزه بین الملل و دادگاه بین المللی ورزش(cas) معمولا نتوانسته ایم که از حقانیت خود دفاع کنیم.
وی تصریح کرد: برگزاری این همایش و متعاقب آن لزوم برپایی کارگاههای تخصصی از سوی انجمن حقوق ورزشی برای زیر مجموعه ورزش کشور و بخصوص فدراسیونهایی که در حوزه حرفه ای فعالیت دارند لازم و حیاتی است و این انجمن تخصصی می تواند کمک حال ورزش ایران باشد.
پریچهره با تمجید از نقش موثر انجمن حقوق ورزشی و لزوم فعالیت بهینه این مجموعه در ورزش کشور گفت: درخواست من از انجمن حقوق ورزشی و همکاران مجرب حقوقی این مجموعه این است که با هم یکصدا و هم قسم شوند برای اعتلای ورزش کشور و با دقت و حساسیت بیشتر در توسعه حقوق ورزش حرکت کنند تا انشالله در سال آینده در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "ایران قوی ورزش قوی نیاز دارد" زیرساختهای ورزش قوی که یکی از شاخصه هایش حقوق ورزشی است گام برداریم.
نویسنده: مهدی میرزاییان

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی:


شماره موبایل:


ایمیل:


آب و هوا
اوقات شرعی