۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
محمدعلیپور در گفت و گو با مهر:
دولت توجه ویژه ای به المپیک دارد
1395/04/05
محمدعلیپور در گفت و گو با مهر:
دولت توجه ویژه ای به المپیک دارد
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه دولت توجه ویژه ای به المپیک دارد، گفت: شرایط به گونه‌ای است که تکرار نتایج المپیک لندن محتمل به نظر می رسد.
محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شرایط ورزش ایران برای حضور در بازی های المپیک ریو اظهار داشت: نسبت به دوره قبل که در لندن برگزار شد از نظر تعداد کسب سهمیه برای اعزام ورزشکار رشد خوبی داشتیم و این یک اتفاق مثبت است حتی در بخش بانوان هم موفق به رکوردشکنی شده ایم.
وی با اشاره به روند آماده سازی ورزشکاران و تیم ها برای حضور در بازی های المپیک خاطرنشان کرد: این روند تا امروز و با وجود خیلی از مشکلات به خصوص در بخش مالی به خوبی پیش رفته است، تعاملی که میان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد و البته همکاری که میان فدراسیون ها با این دو نهاد برقرار است به پیگیری قابل قبول آماده سازی ورزشکاران و تیم ها کمک کرده است.
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در ادامه یادآور شد: به خاطر کمبودهای مالی فدراسیون ها طی یک سال گذشته فشار زیادی تحمل کردند اما در عین حال دولت توجه مادی و معنوی لازم را به مقوله ورزش در آستانه المپیک داشته و دارد. حضور معاون اول رئیس جمهور در جمع مسئولان و ورزشکاران المپیکی و دعوت رئیس جمهور از ورزشکاران برای حضور در ضیافت افطار موید همین موضوع است. حتی در این ضیافت رئیس جمهور از ورزش و ورزشکاران برای حضور در المپیک ریو اعلام حمایت کرد و تاکید داشت که انتظار مدال از این رویداد دارد البته با حضور شئونات اخلاقی و پهلوانی.
علیپور همچنین با بیان اینکه فدراسیون ها و به خصوص فدراسیون های المپیکی زحمات زیادی را برای حضور موفق کاروان ایران در المپیک ریو متحمل شده اند، گفت: از یک سال پیش انجمن روانشناسی و تغذیه توسط وزارت ورزش راه اندازی شد که سرویس دهی خوبی هم به اعضای کاروان دارد. در حال حاضر همه تیم ها و ورزشکاران المپیکی از وجود روانشناس بهره می برند و این کمک می کند در مواجهه با مصدومیت و یا هر مشکل دیگری خیلی زود به روال عادی بازگردند.
رئیس فدراسیون انجمنهای ورزشی در جمع بندی خود از این صحبت های مطرح شده، خاطرنشان کرد: با این شرایط فضای ورزش ایران کاملا المپیکی حس می شود. تب و تاب المپیک در جریان است و شرایط لازم مهیاست تا بتوانیم بهترین نتایج را در ریو کسب کنیم. البته اینکه همزمان دیگر کشورها هم به فکر مدال هستند و در تلاش برای کسب آن.
«پیش بینی شما در مورد عملکردی که کاروان ایران می تواند در المپیک ریو داشته باشد، چیست؟»، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: هنوز ۴۰ روز به المپیک باقی مانده و در این مدت ممکن است اتفاقات زیادی در ورزش ایران و دیگر کشورها به واسطه کسب سهمیه و تغییر جدول مسابقات رقم بخورد، اما در مجموع از نظر من کاروان ایران این توانایی و استحقاق را دارد که در ریو نتیجه بهتری از المپیک لندن برای ورزش ایران رقم بزند. اگر شرایط به همین گونه پیش برود و مشکلی ایجاد نشود قطعا می توان از المپیک ریو نتیجه گرفت.
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: شخصا نسبت به نتیجه گیری در المپیک ریو و اینکه ورزشکاران مان بتوانند حداقل مدال های دوره پیشین المپیک را تکرار کنند، خوش بین هستم. در واقع حداقل انتظار این است و حتی این استحقاق و توانایی را می بینم که عملکردی بهتر از المپیک ۲۰۱۲ هم داشته باشیم.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی:


شماره موبایل:


ایمیل:


آب و هوا
اوقات شرعی