۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
در مراسم اعطای احکام داوران پاراگلایدینگ مطرح شد
محمد علیپور: بازیهای آسیایی جاکارتا سکوی پرتاپ پاراگلایدر خواهد بود/ سردار مویدی:ارتقا سطح دانش داوران حائز اهمیت است
1397/04/31
دانلود کنید
مراسم فارغ التحصیلی داوران پاراگلایدینگ و اعطای احکام رسمی داوری به میزبانی انجمن ورزشهای هوایی و در محل فدراسیون انجمنهای ورزشی برگزار شد و طی أن ارتقا سطح دانش و تجارب داوران و مربیان این رشته مورد تاکید قرار گرفت و از تلاش های قابل تحسین رضا اباذری رییس کمیته آموزش انجمن ورزشهای هوایی تشکر و تقدیر بعمل آمد .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی،این مراسم با حضور محمد علیپور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی، حلیم شرعی دبیر فدراسیون، سردار مویدی رییس انجمن ورزشهای هوایی،محمود رشیدی نایب رییس انجمن،رضا اباذری رییس کمیته آموزش انجمن ورزشهای هوایی، محمد رازقی مربی تیم ملی پاراگلایدر و داوران فارغ التحصیل شده از دوره پیشرفته داوری پاراگلایدینگ برگزار شد.
در ابتدای این مراسم محمد رازقی مربی تیم ملی پاراگلایدر و مدرس دوره داوری گزارشی از نحوه آماده سازی تیم ملی جهت حضوری موفق در بازیهای آسیایی جاکارتا ارائه داد و بر لزوم آموزش داوران و مربیان این رشته تاکید ورزید.
سپس محمد علیپور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی گفت:با پیگیری های مستمر فدراسیون و تلاشهای انجمن ورزشهای هوایی حضور پاراگلایدر در بازیهای آسیایی جاکارتا محقق شد و برای اولین بار در تاریخ، تیم ملی پاراگلایدر تشکیل گردید تا خود را برای شرکت در این رقابتهای معظم آماده کند.
وی افزود:در این بین و برای حصول موفقیت این تیم همه باید حمایت کنند تا پاراگلایدر بتواند از اعتبار رشته های ورزشهای هوایی در مهمترین آوردگاه قاره آسیا دفاع کند و مسلما بازیهایی آسیایی جاکارتا سکوی پرتاپ پاراگلایدر و دیگر رشته های هوایی خواهد بود.
علیپور ضمن تاکید بر لزوم آموزش و مهیا کردن داوران و مربیان کشورمان به علم روز دنیا تصریح کرد:بی شک این حرکت پسندیده کمیته آموزش ورزشهای هوایی در تعلیم و آموزش داوران پاراگلایدر که برای اولین بار صورت گرفته قابل تحسین است و قطعا این مسیر پرورش داوران باید مستمر و ادامه دار باشد.
سپس اباذری رییس کمیته آموزش انجمن ورزشهای هوایی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری اولین دوره داوری پاراگلایدینگ گفت:این دوره 32 ساعته در دو بخش تئوری و عملی و در رشته "فرود دقت" و همگام با متدهای فدراسیون جهانی برگزار شد و شرکت کنندگان تحت هدایت مدرسان مجرب و کارآزموده آخرین تکنیکهای این رشته را فرا گرفتند ور در چندین مسابقه رسمی و غیر رسمی آموزه های خود را مرور کردند.
وی اظهار داشت:برگزاری مربیگری درجه 2و3پاراگلایدینگ،مربیگری سقوط آزاد و جامپینگ هم از دیگر برنامه های در دست اقدام کمیته آموزش است و در تلاش هستیم که این فعالیتهای آموزشی را گسترده تر و هدفمند به پیش ببریم.
اما سردار مویدی رییس انجمن ورزشهای هوایی ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته در کمیته آموزش اذعان داشت:بحث آموزش و تربیت نیروی انسانی مهمترین مقوله در توسعه و پیشرفت یک رشته ورزشی به خصوص رشته های تخصصی ورزشهای هوایی به شمار می آید و نگاه ویژه به پرورش داوران و مربیان راه را برای شکوفایی این رشته ها باز خواهد کرد.
وی تاکید کرد:داوری و قضاوت کار بسیار سخت و تعیین کننده ای است و باید با روح ورزش و منش آن سازگاری داشته باشد و امیدوارم که با جذب نیروی بالقوه و پتانسیل موجود در ورزشهای هوایی این حرکت پایدار و ماندگار به مسیر خود ادامه دهد و از ظرفیتهای داوری رشته های ورزشهای هوایی به خصوص پاراگلایدر نهایت استفاده را برد.
سردار مویدی با اشاره به اهمیت حضور تیم ملی پاراگلایدر در بازیهایی آسیایی جاکارتا تصریح کرد:بهرحال این فرصت مغتنم و حیاتی نصیب ملی پوشان پرتلاش و با انگیزه پاراگلایدر شده و من به شخصه به موفقیت آنها در جاکارتا خوشبین هستم و معتقدم که حضور این تیم در بازیهای آسیایی می تواند در تحول و پیشرفت ورزشهای هوایی در ایران تاثیر گذار باشد و امیدوارم که این حضور با خوش رنگ ترین مدال همراه باشد تا هم ورزشهای هوایی و هم فدراسیون انجمنهای ورزشی از این آزمون بزرگ سربلند یرون بیایند.
در ادامه این مراسم مدارک داوری شرکت کنندگان در دوره داوری پاراگلایدینگ توسط رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی و رییس انجمن ورزشهای هوایی به فارغ التحصیلان اهدا شد و همچنین سوگند نامه داوری توسط یکی از داوران خانم برای حاضرین قرائت گردید.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید
 
نام و نام خانوادگی:

 
شماره موبایل:

 
ایمیل:  


آب و هوا
اوقات شرعی