۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
علیپور : پارکور کاملا زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی است
1399/07/05

علیپور : پارکور کاملا زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی است

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: انجمن رسمی پارکور در ایران زیر نظر فدراسیون ما است، ما نیز کار و وظایف خود را انجام می‌دهیم‌.
محمد علیپور در گفت و گو با ایسنا در خصوص مداخله فدراسیون ژیمناستیک در فعالیت‌های پارکور ایران اظهار کرد: فدراسیون جهانی پارکور در یکی دو سال گذشته تفاهم نامه همکاری با فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای برگزاری مسابقات نوشتند. نمونه این موضوع را در یکی دو رشته دیگر همچون قایقرانی داریم. فدراسیون‌ها قراردادهایی را با هم دارند تا با برگزاری مسابقات زمینه رشد و توسعه رشته ورزشی را فراهم کنند. فدراسیون جهانی ژیمناستیک یا هر فدراسیون دیگر مجوز برگزاری این مسابقات را دارند اما در ایران ما کار خود را انجام می‌دهیم. وظیفه‌ای که به عهده ما و زیر نظر انجمن پارکور است را انجام داده و به کار خود ادامه می‌دهیم.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در مورد این موضوع که مسابقات در قالب مسابقات آزاد بوده و نه جهانی گفت: من اطلاعات دقیقی ندارم. فدراسیون جهانی ژیمناستیک برگزار کرده و من اطلاع ندارم. مرادی رییس انجمن پارکور در جریان این موضوعات است.

علیپور در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش فعالیت پارکور را به فدراسیون ژیمناستیک سپرده است؟ گفت: خیر فعالیت پارکور کاملا زیر نظر فدراسیون انجمن های ورزشی است. کلا پارکور در فدراسیون ما شکل گرفت و به صورت انجمن و سیستماتیک شد. در گذشته وزارت ورزش تصمیم گرفت زیر نظر فدراسیون ژیمناستیک باشد که همین اتفاق هم افتاد اما خیلی زود و بعد از یک سال یا یک سال و نیم دوباره به ما ابلاغ شد که زیر نظر ما باشد.

وی در پایان گفت: ما عملا در فدراسیون انجمن‌های ورزشی از رشته‌ها حمایت و نظارت می‌کنیم و وزارت ورزش تصمیم‌گیری می‌کند. در حال حاضر هم انجمن رسمی پارکور ایران زیر نظر فدراسیون ما است.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید
 
نام و نام خانوادگی:

 
شماره موبایل:

 
ایمیل:  


آب و هوا
اوقات شرعی