۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
عباس ناطق نوری :مستعد المپیکی شدن هستیم
1397/11/09

عباس ناطق نوری :مستعد المپیکی شدن هستیم
دبیر انجمن اسکی روی آب: اگر رشته ما المپیکی شود به حضور تیم ایران در این رقابت ها امید داریم.
عباس ناطق نوری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: اگر اسکی روی آب به المپیک 2024 راه پیدا کند, برای حضور در این برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم.
وی گفت: رایزنی های مسئولان فدراسیون جهانی آغاز شده و فقط مرحله نهایی تایید المپیکی شدن اسکی روی آب در کمیته بین المللی المپیک (IOC) باقی مانده که پنج ماه دیگر قرار است در این خصوص جلسه ای تشکیل شود.
دبیر انجمن اسکی روی آب در ادامه یادآورشد: تعداد مراکز آموزشی زیر نظر انجمن به چهار منطقه (نوشهر, تهران, کیش و قشم) افزایش پیدا کرده است و خوشبختانه همین مساله باعث بالا رفتن تعداد علاقمندان و فعالان این رشته شده است البته هم اکنون به علت بردوت و سرمای هوا مراکز تهران و نوشهر تعطیل است اما در مناطق جنوبی تمرینات ادامه دارد.
ناطق نوری در ادامه گفت: هر چه تعداد فعالان این رشته افزایش پیدا کند رقابت بین آن ها برای پوشیدن پیراهن تیم ملی سخت تر و حرفه ای تر می شود و انگیزه برای انجام تمرینات حرفه ای هم بالاتر می رود.
وی افزود: ملی پوشان ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا که سال گذشته برگزار شد توانستند در بخش تیمی جایگاه سوم را به خود اختصاص دهند و در بخش انفرادی هم بانوان موفق به کسب 2 مدال طلا و نقره شدند, پسران هم 2 برنز را به خود اختصاص دادند, این مقام ها با توجه به شرایط و امکانات موجود حکایت از وجود مستعدان زیادی در ایران دارد.
دبیر انجمن اسکی روی آب در پاسخ به این سوال که این رشته جزو رشته های ورزشی پرهزینه است؟ گفت: کیبل اسکی چون با برق کار می کند هزینه کمتری نسبت به رشته هایی دارد که برای فعالیت در آن نیاز به قایق است چون در این شرایط برای راه اندازی قایق نیاز به دریاچه بزرگ و بنزین است اما در کیبل اسکی در فضای کوچک و صرف انرژی کمتر هم می توان به نتیجه رسید و فعالیت کرد به طور کلی یکی از علل این که مسئولان به دنبال المپیکی کردن آن هستند, همین کم هزینه بودن است.
ناطق نوری افزود: برای این که همه علاقمندان بتوانند در این رشته فعالیت داشته باشند, امکانات سخت افزاری را برای مراکز استان ها در سطح متوسط تامین کرده ایم تا در اختیار ورزشکاران قرار دهند. هم اکنون در دنیا هزار مرکز کیبل اسکی برای مستعدان و علاقمندان وجود دارد اما فدراسیون جهانی به کمیته بین المللی المپیک قول داده تا سال 2024 این تعداد را به عدد 1500 برساند.
وی تصریح کرد: هم اکنون ورزشکاران این رشته در مراکز و شهرهای خود به طور غیر متمرکز فعالیت و تمرین دارند برای حضور در رقابت های بین المللی اردوهای متمرکز و مشترک برگزار خواهیم کرد بطور مثال سال آینده در تایلند رقابت های قهرمانی آسیا را در پیش داریم وبرنامه های آماده سازی ویژه ای را برای حضور قدرتمند در این رقابت ها در نظر داریم .

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید
 
نام و نام خانوادگی:

 
شماره موبایل:

 
ایمیل:  


آب و هوا
اوقات شرعی