۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
مدرس انجمن ‌دارت کشور:
آموزش، استعدادیابی و جوانگرایی موفقیت دارت در میادین بین المللی را هموار می کند
1397/10/26
مدرس انجمن ‌دارت کشور:
آموزش، استعدادیابی و جوانگرایی موفقیت دارت در میادین بین المللی را هموار می کند
مدرس انجمن دارت ایران گفت: آموزش در ترویج و گسترش رشته دارت در کشور نقشی اساسي در جهت پیشبرد اهداف دراز مدت دارد .
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، خانم "وجیهه عربی" با بیان این مطلب اظهار اشت: اهمیت توجه به آموزش نیروی انسانی درخصوص دانش های جدید طبق برنامه ای منظم و هدفمند همچنین در نظر گرفتن تناسب آموزش با مقتضیات ، حمایت از توسعه کیفی ،جذب و حفظ نخبه ها با وجود نگرش مثبت در دارت حائز اهمیت است .
وی افزود: آموزش با دانش روز و نوین تاثیر به سزایی در ثبت رکورد قابل توجه بازیکنان دارت دارد،از این رو در بحث آموزش مختص مربیان ، آموزش صحیح و کاربردی به شیوه ای جدید و علمی همراه با نگاه جدی و علمی و تلاشی پيگيرانه از طرف کمیته آموزش و پژوهش انجمن دارت ، آینده ای متفاوت را در آموزش دارت کشور رقم خواهد زد .
مدرس انجمن دارت شیوه جدید و علمی دوره های مربیگری را بسیار تاثیر گذار خواند و تصریح کرد: در همین راستا دوره های مربیگری با تغییر شیوه برگزاری نسبت به دوره های قبل از جمله گذراندن دوره توجیهی مربیگری الزامی قبل از شروع دوره بدین صورت که دوره مربیگری با آزمون ورودی شروع و با اصلاح تکنیک ، قرار گرفتن شرکت کنندگان در دو نقش مربی _بازیکن جهت تشخیص خطا و راهکار اصلاح خطا ادامه پیدا میکند که این روش بسیار در روند کار موثر است.
خانم عربی اضافه کرد: همچنین تاکید بر مهارت های دارت در تمرین، بخش عمده ای از دوره را به خود اختصاص می دهد ودر پایان دوره نیزشرکت کنندگان با آزمون تخصصی عملی و تئوری مورد سنجش کمی و کیفی قرار می گیرند.
وی اهمیت استعدادیابی را بسیار حیاتی توصیف کرد و اذعان داشت:از این رو به دلیل اهمیت نیروی متخصص انسانی در جهت آموزش بازیکنان در رده های پایه ، با وجود استعدادها و بهره مندی هر چه بیشتر از نیرو های مستعد، قواعد اصلی پرورش و استعدادیابی در ورزش به صورت علمی ، جلوگیری از آسیب های جسمی ، روحی ، روانی ، ایجاد رقابت پذیری و حفظ سرمایه ی انسانی ، آموزش تخصصی و صحیح مربیان اهمیت بسزایی دارد .
مربی تیم ملی بزرگسالان دارت در خصوص وضعیت تیمهای ملی کشورمان و لزوم جوانگرایی تاکید کرد: در حال حاضر دارت ایران در دو رده ملی جوانان و بزرگسالان بازیکنان مستعد کسب مدال را همراه خود دارد اما اهمیت به رده های سنی پایه در این رشته ميتواند پشتوانه سازی مناسبي در تیم های ملی بزرگسالان را در سالهای آتی به ارمغان آورد .
وی ادامه داد: کسب عنوان با ارزش و تاریخی نایب قهرمانی جهان توسط تیم ملی جوانان ایران از یکسو و وجود پتانسیل و ظرفیت لازم در کشور ازسوی دیگر قابل تعمق است ضمن اینکه اهمیت ویژه به اين رده سني و ایجاد انگیزه ایجاد شده کسب مدال های مختلف در سطح جهانی ، حمایت از نیروی انسانی و رشد اقتصادی ، فراهم کردن امکانات و شرایط لازم نسبت به پرورش و شکوفا نمودن این استعداد ها یک سرمایه گذاری دراز مدت برای دارت ایران خواهد بود.
وی اظهار داشت: البته در راستای این برنامه ریزی، توجه به تیم های ملی بزرگسالان که در سالهای اخیر عناوین قابل توجهی در مسابقات اوپن برون مرزی کسب کرده با توجه به سطح بالای بازیکنان دیگر کشورها ، میتواندتکامل مسیر این استعدادیابی را تحت پوشش قرار دهد .
مدرس دارت کشورمان در پایان ابراز امیدواری کرد: حفظ نخبه ها و استعدادهای ورزشی و استفاده از تجارب ایشان، مسیر رسیدن به موفقیت را کوتاه و برنامه ریزی دراز مدت را در دارت ایران به سرانجام می رساند.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید
 
نام و نام خانوادگی:

 
شماره موبایل:

 
ایمیل:  


آب و هوا
اوقات شرعی