۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
در سمینار هم اندیشی اسپوکس کشور مطرح شد؛
هاشم پور پاشاکی: اسپوکس با حمایت فدراسیون انجمنهای ورزشی در مسیر توسعه قرار گرفته است
1397/08/26
در سمینار هم اندیشی اسپوکس کشور مطرح شد؛
هاشم پور پاشاکی: اسپوکس با حمایت فدراسیون انجمنهای ورزشی در مسیر توسعه قرار گرفته است
سمینار هم اندیشی روسا و نواب رییس کمیته اسپوکس استانها همراه با اعضای هیات رییسه و کمیته های اجرایی انجمن روز پنج شنبه در تهران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی اسپوکس کشور، اولین سمینار هم اندیشی مسئولین کمیته اجرایی انجمن و مدیران ستادی استانها با حضور روسا کمیته اسپوکس و نواب رئیس بانوان 17 استان فعال کشور، استاد "محمدرضا هاشم پور پاشاکی" بنیانگذار ورزش اسپوکس و رئیس انجمن اسپوکس ایران ، مهندس منوچهر محسنی دبیر انجمن ، خانم "بهاره آبستان" نایب رییس بانوان انجمن به همراه سه مهمان ویژه " نماینده گان محترم کنفدراسیون آسیایی و فدراسیون انجمنهای ورزشـی" از جمله مهندس سلمان ضرابی عضو هیات رئیسه انجمن و نایب رئیس کنفدراسیون اسپوکس آسیا ، دکتر شاهین سلطانپور دبیرکل کنفدراسیون اسپوکس آسیا و مهندس مهدی میرزاییان روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی در روز پنجشنبه 24 آبان 1397 در سالن اجتماعات سرای محله مجیدآباد استان تهران برگزار گردید.
در ابتدای این نشست مهندس میرزاییان ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: فدراسیون انجمنهای ورزشی ۲۰ انجمن و بیش از ۳۵ رشته را تحت پوشش دارد و به عنوان یکی از بزرگترین فدراسیونها و تشکلهای ورزشی کشور فعالیت میکند که در این بین اسپوکس به عنوان یکی از انجمنهای تازه تاسیس پیشرفت خوبی طی این مدت کوتاه داشته و این بخاطر تلاشهای مستمر و پیگیر کمیته های استانی و مدیریت دلسوزانه استاد "هاشم پور پاشاکی" به عنوان یکی از اساتید بلندپایه رزمی کشور است.
وی افزود: از برنامه های هدفمند انجمن اسپوکس برگزاری دو دوره مسابقات قهرمانی کشور، استعدادیابی و توسعه همگانی و قهرمانی، تشکیل کنفدراسیون آسیا و از همه مهمتر عضویت در فدراسیون جهانی ورزشهای همگانی(TAFISA) است که جمیع این جهات با حمایت فدراسیون انجمنهای ورزشی و رییس حامی و مجرب این مجموعه دکتر "محمد علیپور" است که بواقع از هیج پشتیبانی برای انجمنهای تحت پوشش وهیات های استانی دریغ نمی کند.
در ادامه "هاشم پورپاشاکی " ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای اسپوکس طی دوسال اخیر اذعان داشت: کشور ایران به لحاظ تاریخی و فرهنگی جایگاه ویژه ای در جهان دارد و حالا اسپوکس به عنوان یک ورزش اصیل ایرانی در این فرهنگ ماندگار خواهد شد، این ورزش مهیج با مطالعات و کنکاشهای علمی و تجربی و کارشناسیهای متعدد در سال ۹۴ مورد تایید وزارت ورزش قرار گرفت و از سال ۹۵ رسما فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون انجمنهای ورزشی آغاز کرد وحالا شما سفیران توسعه و پیشرفت این ورزش در دنیا هستید.
وی تصریح کرد: بنده در طول مدت فعالیت خود در ورزش کشور با مدیران و روسا و اساتید زیادی افتخار همکاری داشته ام ولی به جرات می گویم که دکتر علیپور یکی از بهترین و دلسوزترین مدیران ورزشی ایران است که اگر حمایتهای ایشان نبود قطعا نمی توانستیم برنامه های راهبردی و هدفمند خود را با این سرعت به پیش ببریم وحالا بعد از گذشت ۲ سال ۱۷ استان را در ایران و ۱۸ کشور جهان را فعال کرده ایم.
"هاشم پورپاشاکی" با تاکید بر لزوم توسعه بین المللی اسپوکس اظهار داشت: تشکیل کنفدراسیون آسیا در ایران و گرفتن چند کرسی و متعاقب آن جذب چند کشور آسیایی استارت کار مهم ما در شروع فعالیتهای بین المللی بود و حالا برای توسعه این رشته در آسیا کشورهای هند، ازبکستان و امارات را هم جذب کرده ایم و با رایزنی کنفدراسیون آسیا بزودی اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا را برگزار خواهیم کرد و در گامهای بعدی تلاش برای عضویت در مجامع مهم بین المللی نظیر "اسپورت آکورد" و شورای المپیک آسیا(OCA) و سازمانهای مولتی اسپورت مورد تایید کمیته بین المللی المپیک (IOC) است.
رییس‌انجمن اسپوکس کشور ادامه داد: برای تعمیم و پیشرفت اسپوکس درایران لازم است که لیگهای سراسری و منطقه ای را راه اندازی کنیم و دهه فجر اولین دوره مسابقات لیگ را برگزار خواهیم کرد، بهر روی تمامی این فعالیتها بخاطر همبستگی، تعامل و تلاشهای کمیته های استانی بوده و حالا باید این چراغ را با تعامل روشن نگه داریم.
در ادامه این نشست مهندس "محسنی" گزارشی جامع از فعالیتهای انجام گرفته و برنامه های پیش رو ارائه کرد و اذعان داشت:ارزیابی کمیته های استانی و زیر ذره بین قرار دادن مجموعه های فعال را در دستور کار قرار داده ایم و شاخصهای ارزیابی را هم به کمیته ها اعلام کرده ایم و این هدف را بطور دقیق ومستمر پیگیری خواهیم کرد .
اما خانم "آبستان" با بیان نقش موثر بانوان در ورزش ایران گفت: به واقع ورزش بانوان طی یک دهه اخیر با تحولات چشمگیری همراه بوده و تجربه نشان داده که از حمایت بانوان بهره های زیادی گرفته ایم که نمونه بارز آن کسب موفقیت در آوردگاه بازیهای آسیایی، المپیک و رقابتهای جهانی و به اهتزا درآمدن پرچم مقدس ایران بوده است.
وی افزود: خوشحالیم که اسپوکس هم در حوزه بانوان شرایط بسیار خوبی دارد و از مدیران و اساتید خانم بهره می گیرد و به وضوح دیدید که دومین دوره مسابقات کشوری به میزبانی استان گلستان و با مدیریت خانم " مزروعی" با بهترین شکل ممکن برگزار شد.
اما دکتر "سلطانپور" در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد استان تهران طی سخنانی اظهار کرد: اسپوکس با وجود اینکه فقط ۲ سال از حیات خود را سپری می کند ولی در یک اتوبان قرار گرفته و با سرعت به پیشرفت خود ادامه می دهد و همه استانها باید با هدف گذاری در این مسیر پرشتاب قرار بگیرند و ما برای تعمیم این رشته یک برنامه راهبردی را در نظر گرفته ایم که با مطالعه آنرا اجرایی خواهیم کرد.
درپایان جلسه مهندس "سلمان ضرابی" بعنوان نماینده هیات رئیسه در جمع بندی نشست هم اندیشی گفت: جای بسی خوشحالی است که در خانواده بزرگ اسپوکس کشور مدیران و اساتید فرهیخته، علمی و مجرب حضور دارند و قطعا با وجود بهره مندی از این نیروی انسانی حاذق و کارنامه دار آینده درخشانی در انتظار اسپوکس خواهد بود، از طرفی حمایتهای بی دریغ فدراسیون انجمنهای ورزشی و شخص دکتر علیپور این امیدواری را ایجاد می کند که این ورزش ایرانی روز به روز در مسیر تعالی وتوسعه گام بردارد.
در این جلسه اهم فعالیتهای داخلی و بین المللی انجمن اسپوکس ایران طی دو سال اخیر، فعالیت کمیته های استانی و برنامه ها وتقویم پیش رو، تاکید بر برگزاری اولین دوره لیگ سراسری باشگاههای کشور، برگزاری اولین دوره مسابقات اسپوکس قهرمانی آسیا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین روسا و نواب رییس بانوان کمیته های استانی در خصوص رفع مشکلات راهکارها و پیشنهادهای خود را ارائه کردند و موارد مطروحه تحت بررسی قرار گرفت.







وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی:


شماره موبایل:


ایمیل:


آب و هوا
اوقات شرعی