۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
محمد علیپور در گفت و گو با فارس:
کمیته و وزارت این سختی را به جان خریدند تا چند رشته جدید به جاکارتا اعزام شود
1397/03/29
محمد علیپور در گفت و گو با فارس:
کمیته و وزارت این سختی را به جان خریدند تا چند رشته جدید به جاکارتا اعزام شود
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک اعتقاد دارد باید با انگیزه دادن به جوانان شرایط حضور آنها را در مسابقات فراهم کرد.
محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اعزام تیم سپک‌تاکرا و پاراگلایدر به بازی‌های 2018 اندونزی اظهار داشت: 15 ورزشکار در سپک‌تاکرا و سه ورزشکار در پاراگلایدر تأیید شدند که تا هفته آینده اسامی نفرات اعزامی را اعلام خواهیم کرد. به فدراسیون پزشکی، ورزشی نامه‌ زده‌ایم که قرار است هفته آینده برای تشکیل پرونده سلامت به ما وقت بدهند.
وی افزود: پاراگلایدر نخستین تیم ملی رسمی ایران است که به مسابقات اعزام می‌شود. این رشته از مدت‌ها قبل به صورت انجمن اداره می‌شد و ورزشکاران به صورت شخصی در مسابقات شرکت می‌کردند. سیستم این رشته نیز با دیگر فدراسیون‌های جهانی متفاوت است به این صورت که هر شخصی که بخواهد می‌تواند به عضویت فدراسیون جهانی در آید. ورزشکاران ما مستقیم به مسابقات دعوت می‌شدند و رنکینگ به دست می‌آوردند. ما هم در نشانه زنی و هم در مسافت رنک خوبی در آسیا و جهان داریم و مدال هم کسب کرده ایم. در این دو، سه سال که این رشته‌ها را بررسی کرده‌ایم متوجه شدیم که جایگاه خوبی دارند امیدواریم در بازی‌های آسیایی مدال هم بگیرند.
علیپور در خصوص رشته سپک‌تاکرا خاطرنشان کرد: این رشته برای نخستین بار است که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، خیلی‌ها صحبت از کاروان کیفی می‌کنند اما برای من این سؤال پیش آمده چند رشته را می‌توانید پیدا کنید که برای اولین بار به بازی‌های آسیایی رفته و مدال هم گرفته است؟ شاید در سه، چهار رشته مثل کشتی و وزنه‌برداری بتوان مواردی را پیدا کرد اما این تفکر خوبی نیست که یک رشته را به بازی‌ها نفرستیم تا از کسب مدال مطمئن شویم چرا که در این صورت نسل جوان را از دست می‌دهیم.
رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی ادامه داد: من از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که اجازه دادند چند رشته جدید به بازی‌های آسیایی اعزام شوند تشکر می‌کنم. خیلی از رشته‌ها سال‌ها در مسابقات شرکت کردند تا توانستند مدال بگیرند اگر ما به این جوانان انگیزه ندهیم چه زمانی قرار است مدال بگیرند؟ جواب تلف شدن عمر آنها را کی بدهیم؟ میدان رقابت باید باز شود.
عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: دیده‌ایم برخی از کشورها با 200 ورزشکار در مسابقات شرکت می‌کنند اما شاید سهمشان 4، 5 مدال باشد. آنها با چه انگیزه‌ای در مسابقات حضور دارند؟ همیشه بحث مدال مطرح نیست بلکه این مسابقات صحنه حضور، آشنایی، صمیمت و صلح است. از اینکه مسئولان کمیته و وزارت این سختی را به جان خریدند تا چند رشته جدید به بازی‌های آسیایی اعزام شود باعث شادی و انگیزه خیلی از ورزشکاران شده و من امیدوارم مدال هم بگیرند.

وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید
 
نام و نام خانوادگی:

 
شماره موبایل:

 
ایمیل:  


آب و هوا
اوقات شرعی