۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
انجمن بازی ها و ورزش‌های الکترونیک برگزار کرد؛
همایش ورزش‌های الکترونیک، هنر و رسانه
1397/02/29
انجمن بازی ها و ورزش‌های الکترونیک برگزار کرد؛
همایش ورزش‌های الکترونیک، هنر و رسانه
انجمن بازی ها و ورزش های الکترونیک با همکاری شرکت پردیس صنعت سیاره سبز ، همایشی با موضوع «ورزش‌های الکترونیک، هنر و رسانه» را در هتل بین‌المللی لاله تهران برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، این همایش با حضور محمد کفاش یعقوبی رییس انجمن بازی ها و ورزش‌های الکترونیک،اعضای هیات رییسه و کمیته های زیر مجموعه این انجمن،سلیمان پور مدیر عامل پردیس صنعت سیاره سبز (Green)،میرنقی مدیر بازاریابی شرکت گرین،"یحیی دادویی مقدم" رییس هیات انجمنهای ورزشی استان تهران، اصحاب رسانه و خبرنگاران خبرگزاریها،روزنامه های ورزشی و صدا و سیما، هنرمندان و بازیگران سینما،تئاتر و تلویزیون، گیمرها و متولیان برگزاری رقابت‌های ورزش‌های الکترونیک و با اجرای "محمدرضا یکتامرام" مجری توانمند ورزشی و مجرب صداوسیما برگزار شد.
در جریان این همایش، محمد کفاش یعقوبی، سرپرست انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک با اشاره به پیشینه مجموعه ورزش‌های الکترونیک گفت:در سال ۱۳۸۵ مجموعه‌ای با نام بازی‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کرد که زیر مجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی بود، اما همانطور که از نام این فدراسیون مشخص است، دیدگاهی همگانی به ورزش داشت و نگاه قهرمان پروری در این فدراسیون ملاک عمل نبود. بر اساس همین تفکر، رشته ورزش‌های الکترونیک نمی‌توانست خودی نشان دهد و به جایگاه حقیقی خود دست یابد. با تلاش‌های صورت گرفته از سال ۱۳۹۴ با توجه به مدال آوری و جامعه‌آماری بالای این رشته در کشور و دنیا و با توجه به تبدیل شدن این رشته به دومین صنعت پول‌ساز دنیا، تغییر و تحولاتی صورت گرفت و انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک از فدراسیون همگانی به فدراسیون انجمن‌های ورزشی منتقل شد.
کفاش یعقوبی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی باشگاه‌های ورزش های الکترونیک، این موضوع را یکی از مهم‌ترین مسائل برای توسعه پایدار ورزش‌های الکترونیک دانست و افزود: آیین‌نامه راه‌اندازی باشگاه های ورزش‌های الکترونیک به تمامی استان‌ها برای توسعه پایدار این رشته ابلاغ شده است.
سرپرست انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک با اشاره به امضای تفاهم‌‌نامه با شرکت گرین، این تفاهم‌نامه را در راستای حمایت از گیمرها برای پیشرفت رشته ورزش‌های الکترونیک بیان کرد.
در ادامه رضا بابایی، دبیر انجمن بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیک و رئيس سازمان مسابقات انجمن، دیگر سخنران همایش ورزش‌های الکترونیک،‌ هنر و رسانه بود که در رابطه با آئین‌نامه باشگاه‌ها، معرفی سازمان لیگ و معرفی نرم‌افزار مسابقات توضیحاتی را ارائه کرد.
بابایی با اشاره به مسابقات از برگزاری ۲۰ مسابقه در قالب رقابت‌های مختلف از جمله رقابت‌های کشوری، انتخابی تیم ملی و رشته‌های محبوب مانند کانتر استرایک، دوتا ۲، لیگ آف لجندز، Rainbow Six، فیفا و PES در سال گذشته خبر داد. رضا بابایی سپس از فعالیت‌های انجمن در برگزاری چهار دوره کلاس‌های آموزشی نوآوری درجه سه رسمی در شهرهای گرگان، مشهد و کرمان گفت که در انتهای دوره‌ها به حاضرین مدارک شرکت در این کلاس‌های آموزشی ارائه شده است.
رئیس سازمان مسابقات انجمن، بخش بعدی سخنان خود را به مسابقات بین‌المللی اختصاص داد و از جمله فعالیت‌ها در این مسابقات را اعزام تیم‌های ایرانی به رقابت‌های آسیا پاسیفیک WESG چین بیان کرد. به گفته‌ی بابایی، انجمن بازی‌های و ورزش‌های الکترونیک قصد دارد تا در تابستان امسال مسابقات انتخابی تیم ملی را برای حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ برگزار کند. این مسابقات از ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) تا ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) در شهر جاکارتا برگزار می‌شود. هرچند در این رقابت‌ها شرکت‌ کنندگان مدال دریافت می‌کنند، اما این مدال در رده‌بندی مسابقات محاسبه نخواهد شد. اما رشته ورزش‌های الکترونیک از مسابقات گوانگ‌ژو در سال ۲۰۲۲ قرار است به صورت رسمی حضور داشته باشد و در این مسابقات دریافت مدال توسط ورزشکاران در رده‌بندی کشورها محاسبه خواهد شد. مسابقات انتخابی WESG 2018 دیگر رقابت‌هایی است که امسال برگزار می‌شود و سومین سال برگزاری را پشت سر می‌گذارد. این مسابقات با حمایت شرکت علی اسپورتز، زیر مجموعه شرکت علی‌بابا، غول تجارت الکترونیک چین برگزار می‌شود. در سال گذشته ایران در این رقابت‌ها در چهار رشته شرکت داشت.
در خلال این نشست از خانم "سوگل طهماسبی"، "اشکان اشتیاق" و "عباس جمشیدی فر" 3 هنرمند و بازیگر سینما،تئاتر و تلویزیون به عنوان میهمانان ویژه این همایش تقدیر شد.
اجرای موسیقی زنده توسط گروه موسیقی و همنوازی هنرجویان هنرستان موسیقی دختران تهران از دیگز برنامه های متنوع این همایش باشکوه بود.







وب سایت انجمنهای ورزشی
جستجو
نمایش فیلم
عضویت در خبرنامه
جهت عضویت در خبرنامه اطلاعات خود را وارد کنید

نام و نام خانوادگی:


شماره موبایل:


ایمیل:


آب و هوا
اوقات شرعی